For at ranke højt på Google skal du typisk skrive 1.000-2.000 ord og gerne flere en konkurrenterne på side 1 i SERP.
Mit svar herover kan du dog hurtigt slå en streg over, for det er nemlig ikke så lige til at svare på og tekst er ikke den eneste faktor der gør sig gældende for at ranke højt. Det afhænger nemlig af bl.a.
- Din hjemmesides “styrke”
- Kvaliteten af indholdet i artiklen
- Indgående links til artiklen
- Konkurrencesituationen i den givne niche
Hvis du har en stærk hjemmeside med autoritet, mange år på bagen og mange indgående links, så er det nemmere at få din nye artikel til at ranke højt. Og omvendt så vil det være sværere at ranke med en svag hjemmeside, der er 1 år gammel og har få indgående links, og så vil kvaliteten af indholdet have langt større betydning.
Sådan får du din artikel til at ranke højt
Start med at analysere din niche, hvad er konkurrencesituationen?
Er du eksempelvis i nichen finans, så er du i en niche med meget konkurrence, men er du i nichen for servicevirksomheder som rengøringsfirmaer og flyttefirmaer, så er konkurrencen lavere.
Generelt er informationsbaserede søgninger mindre konkurrencepræget end søgninger med en mere kommerciel hensigt.
Skal jeg hjælpe dig?
…
Helt konkret skal du
- Lave en søgning på søgeordet du vil ranke på